PURGATORIU !

Din ciclul Vise de Insomniac :


Aveam ochii inchisi … ma priveam de sus …
Imaginea se invartea incet ca si cum ar fi vrut sa cuprinda fiecare umbra marunta. Imi priveam corpul cum sta alungit in mijlocul salii de marmura.. picioarele drepte si mainile intinse.
Degetele erau infipte in crapaturile dintre lespezi si pline de praf alb .. la una dintre unghii aparuse o rana din care se traduia din rasputeri un fir de sange sa pateze intreg tabloul imaculat. Buzele rosii trasau contrastul cu puritatea decorului.. erau crapate peste masura de parca se jucase cu ele un pui de pisica!
Aveam un siret dezlegat si una din sosete era cu dungi iar alta neagra… probabil ca… norocul promis de suprstitie nu-si avea rostul in ziua aceea !
In miscarea de rotatie puteam zari doar podeaua … alba … perfecta … neteda … rece .. impecabila !!! atat de rece incat puteam sa jur ca dedesubt e Iadul …
Am vazut brusc cum mi-am deschis ochii pentru o clipa … degetele mi sau adancit si mai mult intre blocurile imense de marmura .. incepusera sa-mi sangereze toate unghiile !! Nu imi doream sa fiu aici .. simteam tot ce simtea acel corp ..
desi stiam ca e al meu .. il simteam strain ! strain de acest loc .. strain de asteptare ! strain de neant !
simteam dorinta si zbuciumul unui suflet activ ce trecuse prin viata intr-un ritm ametitor.. daruind totul timpului etern ! daruind clipe intregi de notiuni.. si idei.. si ganduri.. si fapte.. si dragoste.. si ura.. si lacrimi.. si zambete..
Nu !
Pur si simplu nu pot fi aici …
Nu pot fi aici .. se auzeau soaptele cu ecou sssaaasssaaaiiitttt … Nu pot fi aiciiiii…
In aceasi miscare de rotatie in jurul meu au aparut fulgi de porumbel alb.. mai intai unul apoi doi apoi zece … sute …. mii !! Imi luasem privirea de la fata mea si de la buzele uscate si mi-am intors privirea in directia in care se auzeau batai de aripi .. nu puteam distinge nimic printre fulgi .. cadeau lin dar erau enorm de multi ! creau o zona infinita ! fara orizonturi .. fara margini .. fara crapaturi !
Am vazut porumbelul asezandu-se pe pieptul meu ! Instantaneu se transforma in apa si se imprastie pe o raza de cativa metrii.. stropii se oprira pe fiecare milimetru din corpul meu .. mi se umezisera buzele si pleoapele si obrajii … simteam cum incepe sa curga din nou viata prin mine !!

Brusc venise primavara … printre bucatile de marmura aparura mici firicele firave de iarba.. si papadii ! ma invarteam cu viteza putin mai mare… apoi veni vara .. firele de iarba se transformara in muschi .. proaspat si verde .. apoi se ingalbeni tot si veni toamna.. intreaga masa de fulgi se transforma in frunze galbene sau de un rosu aprins incomparabil… apoi se facu frig ! incepuse sa bata vantul .. din greu … simteam ca mi-e frig, ca mi-e foarte rece venise iarna ! sus deasupra mea cadeau deja fulgii de nea … dansau agale spre semenii lor ce fusesera sortiti sa traiasca mai putin .. Mi-am spus atunci ca fulgii au si ei dreptul sa astepte sa traverseze tot drumul acesta spre nevazut in ritm lent … sa purceada in acest purgatoriu cat se poate de inct .. poate vor deschide si ei ochii !!

Priveam inca de sus dar imaginea se vedea din ce in ce mai greu .. mai defocalizata.. mai vaga.. probabil era norul puritatii !! era intoarcerea …

A disparut tot acel alb .. m-am simtit si vazut iar in mine .. in spatele a 2 pleoape inchise parca … si protejat de lumile de afara !
M-am trezit !

Am deschis ochii … m-am privit in oglinda cea mare din dreapta patului.. aveam ochii umezi si unghiile infipte in saltea .. mi-am ciupit obrazul .. durea ! era bine
Pe geamul deschis se auzea un gangurit de porumbel.. apoi se mai auzira aripi …
In mintea mea se mai auzea ecoul ssaassaaiit … Nu Pot Fi Aici… nu pot fi aici ..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu